אתם בהיריון ומצפים לרגע המרגש מכל לפגוש את פרי אהבתכם , אתם בוודאי מחפשים בית חולים ללדת בו ולא פחות חשוב גם קורס הכנה ללידה מקצועי ושיכין אתכם הכי טוב שאפשר. הרבה זוגות מתלבטים המון היכן ללדת הרוב לפחות מהניסיון שלי בוחר בית חולים על פי מספר קריטריונים: 1) מיקום גאוגרפי – כדי לא לנסוע הרבה וכדי שהמשפחה תגיע בקלות לבקר. 2)  מראה חדר לידה , מחלקות האשפוז ובכלל המראה הכללי של בית החולים. 3) האם יש בו חדר לידה טבעי, כמה מיילדות יש על כל חדר לידה, יחס לדולות ובכלל מהי הגישה כלפי לידות טבעיות , ביות מלא ואפס הפרדה וכו. 4) האם יש מרדים זמין- כן שאלה שנשאלת לא מעט בסיורים בבתי חולים החשש שאין מספיק מרדימים ומה יקרה אם אין מרדים כשמחליטים לקחת אלחוש אפידוראלי.

העניין הוא שאלו הפרטים החשובים אבל יש יותר מהם שהרבה זוגות פחות מייחסים אליהם חשיבות והם קודם כל מדיניות בית החולים בנוגע להתערבויות בלידה – מהם הנהלים והפרוטוקולים הנהוגים בבית החולים בכל מיני מצבים רפואיים, מה קורה אחרי הלידה עם התינוק, גמישות מבחינת הביות ובכלל מה קורה אם תרצו שבן/ בת הזוג יישארו לצדכם בלילה האם זה אפשרי בכלל? ועוד כהנה וכהנה.

אני והאושר שלי נפגשות

אני והאושר שלי נפגשות

יחס vip

כשהגעתי ללדת בפעם הראשונה באחד מבתי החולים באזור המרכז מלווה בבן זוגי מצאתי את עצמי עומדת בכניסה למיון מנסה בכוחות עצמי בין ציר לציר לעלות למיון יולדות בזמן שבן זוגי מחנה את הרכב במקום שאינו מפריע לבאי בית החולים, וכשהצלחתי הייתי צריכה בצעדי ענק להתקדם אל עבר עמדת האחיות שהייתה באותו רגע רחוקה שנות אור מהמעליות (רק שתבינו שבמונחי צירים תכופים שנות אור זה בעצם כמה פסיעות מעבר למעלית) תוך שאני מחפשת את תעודת הזהות שלי על מנת לפתוח תיק בעמדת הקבלה וכל זה שתי דקות לפני הציר הבא , אני זוכרת באיזשהו שלב בתוך הלפני שתי דקות של הציר המתקרב את תכולת התיק שלי נופלת אפיים והכול מתפזר ומתגלגל במסדרון ארוך וצר לרגע לא עברה בי מחשבה להתכופף ולהרים הכול משום שאם רק הייתי עושה תנועה קלה של כיפוף סביר להניח שהייתי נשכבת על הריצפה וצורחת בריש גלי תצילו אותי כי אני יולדת כאן ועכשיו. אבל פולניה תמיד חושבת פעמיים וכנראה המחשבה על הבושה שתגיע לא נתנה לי מנוח אז המשכתי בשארית כוחותיי ללכת ותודה לאל שבן זוגי הגיע בזריזות עם כיסא גלגלים והוביל אותי היישר אל המיילדת הראשונה שעברה מולנו. ההמשך משם היה דיי מהיר לחדר הלידה משום שהגעתי כמעט בפתיחה מלאה.

היום אני יודעת שאם רק היה מישהו שמכוון אותי עוד מהכניסה, לוקח יד ביד או בכיסא גלגלים ומלווה אותי פנימה תוך שהוא דואג לכל ענייני הניירת הכול כך חשובה אך ביננו מי יכול לחשוב עליה כשאת מגיעה כורעת ללדת ומעביר את הלפיד ישירות למיילדת שניגשת לטפל בי וואוו כל החוויה שלי מהכניסה הייתה נראית אחרת ואף טובה. אני גם זוכרת מצויין את האשפוז אחרי כל כך רציתי ביות מלא אבל נאמר לי שבגלל שהקטנה נולדה עם מים מקוניאליים (הקטנה עשתה את הקקי הראשון שלה בתוך שק מי השפיר- מה שנקרא עשתה את המקוניום שלה) היא ממתינה לבדיקת רופא וזה יכול לקחת זמן ושעדיף לי ביות חלקי כי אני בטח מותשת וכדאי שאנצל את הזמן היטב. ״אחכ לא יהיה לך זמן לעצמך״ דאגה האחות להגיד לי. וככה מצאתי את עצמי בביות חלקי שבו בשעות מסויימות ובלילה הקטנה חוזרת לתינוקייה ואני מגיעה אליה להנקה מיותר לציין שזה היה דיי מתסכל , רציתי להישאר איתה יחד עוד אחרי הלידה להיות נוכחת בכל סדרת הטיפולים שעברה  (אז לפני 9 שנים לא ממש ידעו מה זה אפס הפרדה) וזה לא קרה. אני שמלווה נשים, מכינה ללידה ומעודדת אותן להיות בביות מלא עד כמה שיכולות מצאתי את עצמי נאבקת במערכת שלמה ונשארת ערה בלילה בתינוקיה רק כדי להצליח להיות לצד הילדה שלי.

איזו חוויה מבאסת!

רק לפני שבועיים בקרתי בהדסה הר הצופים ושם אגב קיים שירות מהמם שריגש אותי במיוחד ״מונית על חשבון בית החולים״ פשוט כמו שזה נשמע. אתם תגיעו עם מונית ממרכז הארץ ואזורים נוספים על חשבון הדסה הר הצופים ובכניסה למיון תפגשו נציגה אישית שתיקח אתכם עד מיון יולדות , תבצע עבורכם רישום בעמדת הקבלה ותסייע בכל המעבר הראשוני עד שמיילדת תקבל אתכם. הנציגה תדאג שתקבלו יחס אישי, כן ממש ככה לא להרגיש לבד וחסר אונים במיוחד כשאתם עם צירים ומבולבלים! אם רק היה שירות כזה כאן במרכז הכול היה נראה אחרת.

 *גדול ומרווח- החדר בביות המלא האישי בהר הצופים

*גדול ומרווח- החדר בביות המלא האישי בהר הצופים

מונית לכל יולדת  

בהדסה הר הצופים נדהמתי לגלות שאפשר אחרת הרבה אחרת!!

זה היה מדהים לגלות שבית החולים מעודד נשים לביות מלא בשיטת הביות האישי שהוא למעשה ביות מלא וכל צורכי האם ותינוקה מבוצעים בחדר כולל בדיקת רופא והכול בתיאום עם היולדת ורצונותיה, בחדרי הביות המלא יש שתי יולדות בלבד בחדר, כורסא ואפילו שידת החתלה מצוידת ומאובזרת לכל יולדת. זה נכון שבן הזוג אינו יכול לשהות לצד זוגתו בלילה אבל כן מאפשרים בהדסה הר הצופים לאישה להישאר עם היולדת בלילה (זו יכולה להיות כל מי שתבחרי) ביות מלא אישי אפשרי גם למי שעברה קיסרי במיוחד אם נשארת בלילה לצידה מלווה.

לרשימת השירותים הנפלאים שהמקום המצוין הזה מציע נכנסת גם פגישה אישית ״בואו נדבר על זה״ עם מיילדת המיועדת עבור יולדות בלידות חוזרות הזקוקות לעיבוד לידה וזה סופר חשוב, יש לא מעט נשים שזקוקות לאוזן קשבת אבל ברמה המקצועית וכאן זה נקרא עיבוד לידה – לעבד את חוויות הלידה הקודמת שלהן רגע לפני שהן עומדות ללדת שוב.

* שידת החתלה מאובזרת לכל יולדת בביות המלא האישי

* שידת החתלה מאובזרת לכל יולדת בביות המלא האישי

החזר מלא על קורס הכנה ללידה במקום אחר

בהר הצופים יש אף החזר מלא על קורס הכנה ללידה עד סכום של 500 ש״ח בהצגת חשבונית בין אם בחרתם לעבור את הקורס במסגרת בית החולים או בכל מקום אחר (כן כן, אם תלדו בהר הצופים תקבלו החזר עבור קורס שעשיתם במקום אחר וזה שווה ביותר!!)

ברוריה מנהלת יחסי הציבור של הדסה הר הצופים סיפרה שבימים אלו מקימים ללא תשלום קבוצת תמיכה לנשים שסובלות מדיכאון לאחר לידה למי שילדה בשנה האחרונה בהר הצופים ומרגישה שזקוקה לתמיכה והקשבה.

מתנה אדירה נוספת שמעניק בית החולים הוא לילה שלישי במתנה יחד עם הסעה מבית היולדות במונית ועם סלקל היישר למלונית הדסה בייבי או בבית ההחלמה טלזסטון (המיועד לנשים מהמגזר הדתי) את המתנה ניתן לממש עד חודש לאחר הלידה.

דואגים גם לאבות לעתיד– בהדסה מבינים שחשוב להתכונן גם למה שקורה אחרי הלידה ולכן מאפשרים לקבל קורס הכנה להורות מטעם מכון אדלר עם החזר מלא.

אה ועוד משהו חשוב לגבי האוכל- התפריט מצויין האוכל מושלם בהחלט חלק בלתי נפרד מחווית לידה בבית חולים

בחיי שאין לי מילה רעה להגיד על זה ואוכל זה נושא רגיש אצלי J

שאפו לצוות הנפלא של הדסה הר הצופים פשוט כל הכבוד לגישה הנהדרת ומכבדת כל יולדת ורצונותיה!!