56db8e0b556c4b8db67b663aa7ba9f2bb856c9a8(צילום: יעל מיארה)

תמיכה היא לא רק בלידה!

תמיכה היא ממש לא רק בלידה! תמיכה היא הרבה לפני! היא מתחילה עוד בבדיקות במהלך ההיריון, כשאת נכנסת לרופא והוא מתחיל לדבר איתך בשפה רפואית לא מובנת, וממשיכה הרבה אל תוך השליש השני והשלישי כשאת לא מבינה למה לא מבינים אותך כי "היריון הוא לא מחלה" ואת תמיד צוחקת שהוא הרי נמשך הרבה יותר וזה מבורך, תמיכה היא כשאת מתוסכלת, חם לך, קר לך, עצוב, שמח, לא ברור , כואב, מגרד, נתפס, לא נוח, שורף. תמיכה היא כשהילדים משגעים אותך בבית שמשעמם להם או כשהם רבים, כשהבית הפוך ואין לך כוח לנקות כי את בחודש תשיעי וקשה לך להתכופף, תמיכה היא להבין שאת ישנה גם על הצד שלו ואולי גם באלכסון כי ככה נוח לך, תמיכה היא הרבה מעבר לצד הפיזי, תמיכה היא רגשית, תמיכה היא לדעת שאת יכולה להתקשר לאדם אחד לפחות ושהוא אולי היחידי שלא שופט אותך במצבך- הוא יודע להקשיב, תמיכה היא גם רגע לפני שנכנסים לחדר לידה, תמיכה היא בהתלבטויות האם לנסוע לבית חולים כי אני בלידה או שאולי בכלל לא "מאיימת בלידה" ואז לנסוע הביתה או להסתובב שעתיים בחוץ ואז לחזור, תמיכה היא גם כשצריך להמתין בקבלה למיון יולדות לפעמים יותר משעה וגם לעיתים עם צירים עד שהרופא יכול לבדוק אותך, תמיכה היא להבין שבעלך דואג לך כשהוא רוצה שתיסעי לבית חולים על כל מיחוש שאת מרגישה ונכון לעיתים הוא ממש קרצייה ואת יודעת ומרגישה הרבה יותר טוב ממנו, תמיכה היא מתנה שאם מאפשרים לה להגיע אל חיינו אז באמת שזכינו!

את התמיכה שחסרה לי בלידה הראשונה אני הבנתי היטב על בשרי ,כבר לאורך ההיריון הרגשתי שאף אחד לא מבין אותי התרגשתי כמו ילדה קטנה- איזה כיף סוף סוף אני בהיריון אבל את מי בדיוק זה מעניין? המשפחה התלהבה למשמע הבשורות וככל שנקפו להם החודשים ולאחר שכולם כבר נגעו לי בבטן והעירו הערות מכל הכיוונים לטוב ולרע ההתרגשות נשארה רק אצלי, ובעלי היקר שבאמת דאג לי רק הטריף אותי עוד יותר עם דאגת היתר שלו. כמה פעמים התחננתי שיקשיב לי כי כואב לי, לא נוח לי, אני נראית שמנה, הבגדים לא עולים עליי, ולחברות הכי טובות שלי לא ממש הייתה סבלנות. כל אחת הייתה במקום אחר, אחת בדיוק ילדה בעצמה והייתה עסוקה עם התינוק, השנייה בכלל רווקה, השלישית בתהליכי גירושין כך שאם כבר היא הצליחה להקשיב לי תמיד מצאתי את עצמי בסופו של דבר מקשיבה לקיטורים שלה. לכן החלטתי לקחת דולה בלידה השנייה אז כבר יכולתי לקטר, לבכות, לצחוק לחברה מסוג אחר- לדולה שלי זו הייתה אחת ההחלטות הכי נכונות עבורי.

לכן החלטתי שבדיוק מהסיבה הזו גם אני רוצה לתמוך כך בנשים אחרות! להיות שם עבורן לא רק בלידה אלא ברגעים המתסכלים של הלפני, עוד בהיריון, אחרי בדיקות אצל הרופא/האחות, בהכנה ללידה, בהכנה לקנייה של ציוד ללידה, בטיפולים לגוף ולנפש, ברגעים שבהם עוברים צירים עוד בבית, צירים שלא מקדמים, בבכי, בייאוש, בשמחה וגם בתסכולים!

כי תמיכה היא לא רק בלידה!

הריונית יקרה, אשמח לתמוך בך כבר בהיריון

התקשרי אליי, אני כאן בשבילך!

אורית  054-4467996