לירז טיפול

 רפלקסולוגיה הינה כלי טיפולי מתוך עולם הרפואה המשלימה שמתמקד במגע בכפות הרגלים.

כפות הרגליים משקפות את כל איברי הגוף.

מטרת הטיפול היא ליצור תנועה וזרימה בגוף-בכל הרבדים , הרובד הפיזי, הרובד הרגשי, והרובד המנטלי. כאשר נוצרת עצירה בתנועה כתוצאה מלחץ, כאב, פחד, מחשבות שמציקות ועוד' מתחילה להיווצר מחלה.

באמצעות טיפול רפלקסולוגי שנעשה ע"י עיסוי ולחיצות ניתן להניע זרימת דם, חמצן, לימפה, חומרים משככי כאב וגם תהליכים רגשיים כמו מחשבות ורגשות.

היריון עבור האישה היא תקופה של שינויים ברמה הפיזית והרגשית: החל מהשינויים הפיזיים שהגוף עובר על מנת להכיל עובר בתוכו ועד התחושות הרגשיות שצפות ועולות לאורך כל ההיריון- רגשות של כעס, דאגה, פחד (בהריון טבעי ואף יותר בהיריון לאחר טיפולים) ומחשבות ברמה מנטאלית על האימהות, הזוגיות, הצטרפות של אח חדש למשפחה ועוד.

בתחילת ההיריון נשים רבות מתארות את תקופת הבחילות וההקאות כמרעידה את הגוף, מטלטלת ומסעירה- לכן בשלב זה מטרת הטיפול הרפלקסולוגי היא לא להמריץ ולהניע את הגוף והנפש אלא יותר להרגיע ולתת תחושה של בטחון ,הגנה, איזון, יציבות, לתת מקום לתמיכה וביטוי של מה שעובר על האישה בשבועות הללו– אני מתאימה את טכניקות הטיפול בהתאם לשלבי ההיריון.

עם התקדמות ההיריון ולאחר שתחושות הבחילות חלפו באופן מלא או חלקי הטיפול הרפלקסולוגי יתמקד בתחושות הפיזיות שההיריון מביא עימו, העומס על כל אזור הגב (העליון והתחתון), בצקות, דליות, סימפיזיוליזיס, הרגעה ,הרפייה, עצירויות, קשיי נשימה, ועוד. בנוסף הטיפול יעזור להקשיב לגוף ויחזק את הביטחון והאמונה ביכולתו של הגוף ללדת.

לקראת סוף השבוע ה-40 או בנשים שזקוקות לזירוז לידה טיפול רפלקסולוגי יכול לעודד את הגוף להתחיל בתהליך הלידה לייצר הורמוני לידה שיגרמו לצירים, ליצור צירים סדירים ואפקטיביים שיובילו לריכוך צוואר הרחם ולפתיחתו, להשראת לידה לאחר ירידת מים ללא צירים, ליצירת צירים במידה והם לפתע נעלמו ולקצר את משך זמן הלידה,
הרפלקסולוגיה במהלך הלידה עוזרת בהפרשת אנדרופינים שתפקידם להרפות ,להרגיע ולשכך כאב ובכך להתמודד עם כאב הצירים בקלות יותר.

 עשו זאת בעצמכם

דוגמא קצרה להרפיה והרגעה ברפלקסולוגיה

שבו מול כפות הרגליים, וודאו כי נוח לכם וששתי כפות רגליכם מונחות על הרצפה. חממו את כפות הידיים מרחו שמן או קרם והניחו אותן על כפות הרגליים (כף יד על כף רגל)  למספר דקות עצמו עיניים ונשמו באיטיות , לאחר מספר נשימות פתחו עיניים והתחילו לעסות מעט את כפות הרגליים, עקבים, בהונות, כריות כף הרגל.

אחזו כל רגל בשתי הידיים והתחילו בתנועות של סחיטה מלמטה למעלה בתנועות עדינות

עשו זאת מספר פעמים.

לאחר מכן סגרו את כף היד לאגרוף ועסו כל כף רגל – באזורים שבהם ישנו עור קשה הקדישו יותר זמן לעיסוי.

טיפ חשוב- היו מודעים בכל שלב של הטיפול לנשימות שלכם!! כאשר אתם נושמים נשימות עמוקות ואיטיות אתם משדרים רוגע ונינוחות.

הטיפולים בהיריון החל משבוע 13! יש אפשרות לטיפול בבית הלקוחה

בברכת המשך היריון תקין!  

אורית  054-4467996