"זה שבעה חודשים שאני מנסה ולא מצליחה, ממה אני שונה מאחרות? מה לא בסדר אצלי?" משתפת אורנה (שם בדוי), כשדמעות חונקות את גרונה.

אורנה היא אחת משורה ארוכה של נשים המתקשות להיכנס להריון בדרכים טבעיות, וחוות תסכולים מידי חודש בחודשו.

לאחר תקופה לא מבוטלת של ניסיונות מגלה אורנה: אני עושה הכול: בודקת ביוץ, עוקבת אחרי סימני הביוץ אפילו בודקת באמצעות חום השחר, סופרת את הימים מיד אחרי, לא זזה מהפחד שהמחזור יגיע וממתינה בציפייה רבה שהחודש זה יקרה! אך בסוף מוצאת עצמי מתאכזבת כל פעם מחדש. ככל שנוקפים החודשים, מתחילה לחלחל בי המחשבה שאולי באמת משהו לא בסדר עם הגוף שלי, ושזהו, אני לעולם לא אהיה אימא!

אותה אצבע מאשימה שאורנה מפנה כלפי עצמה ללא הרף, פוגעת מבלי משים בזוגיות שלה, בעבודתה ובחיי היומיום שלה. הסביבה הקרובה אליה נפגעת ישירות מהלחצים שבהם היא שרויה, וכך נוצר מתכון לחיים רוויי מתח.

סיגל (שם בדוי) כבר עוברת הזרעה רביעית וחווה את אותם התסכולים: "אני לא אוהבת לקחת תרופות, אך הרופא שלי אמר שאין לי הרבה בררות. אם אני רוצה להרות, אני זקוקה לכדורים שגורמים להשראת ביוץ".

כל כך הרבה נשים המנסות להרות ללא התערבות רפואית מוצאות את עצמן מיואשות ומתוסכלות ממצבן הפיזי, המשפיע ישירות ובאופן טבעי על מצבן הנפשי.

לפתע נראה, כי הכול מתחיל להשתבש: מריבות עם הבעל, מתחים עם הבוס; ואם יש ילדים נוספים בבית, הם הופכים לכתובת הראשונה לפריקת העצבים. מתחילים להרגיש את המתח בגוף, כאב פה כאב שם. הגוף מתחיל לכאורה לדבר ולתת את אותותיו, אבל למי בכלל יש זמן להקשיב לו עכשיו?! יש דברים אחרים חשובים יותר שצריך למקם בעדיפות עליונה – וזוהי בדיוק הטעות הנפוצה!

חיי היום-יום, המוצפים במתחים בלתי פוסקים, מובילים את הגוף למצב של נוקשות, של טונוס שרירים מקוצר ותפוס, של כאבי גב, כאבי ראש, מיגרנות והרשימה עוד ארוכה. כל אלה מצטברים ועשויים להוביל גם לבעיות פריון! הגוף השרוי במצב של כאב ומתח, אינו יכול להיקלט להריון.

נשים מדווחות גם על שיבוש במחזור החודשי: הווסת פתאום לא סדירה כמו שהייתה בתחילת הניסיונות לכניסה להריון, וקשה אפוא למצוא את הביוץ. נשמע לכן מוכר?

אז מה בכל זאת אפשר לעשות בכדי להחזיר את גופכן אליכן?

נשימה מודעת - חשוב לנשום נכון ולהיות מודעים לנשימה. הנשימה מרגיעה את הגוף ומשחררת ממתחים! פשוט נשמו כמה נשימות עמוקות ושימו לב בכל פעם לאוויר הנכנס ולאוויר היוצא.
למקד את האנרגיה בחזרה - יש לקחת פסק זמן של כמה דקות ביום, להרפות ולהניח למחשבות, למצוא מקום שקט ונוח לשבת ולעצום עיניים בלי לחשוב על כלום: לא על ההריון, לא על הבוס ולא על בן הזוג – לא לחשוב על דבר!
כיווצים - יש לכווץ את כל הגוף לשניות מספר: את שרירי הפנים, את הלסת, את הכתפיים, את האגן… ואפילו את אצבעות כפות הרגליים, ואז לשחרר בבת אחת במהירות. יש לחזור על פעולה זו כמה פעמים ולהיווכח כמה הגוף משתחרר במהירות כשרק מאפשרים לו.
שיחה עם הגוף – מומלץ לדבר אל עצמכן ואל גופכן. נכון, זה נשמע מעט מוזר והזוי, אך הדיבור הפנימי הזה מסייע מאוד לחבר אתכן אל גופכן ולהרגיש אותו טוב יותר. כך תהיו מוכנות ללמוד מתי בדיוק מגיע הביוץ, ובהמשך – להתחבר לעובר.
דמיון מודרך וחיבור לצבע – יש לעצום עיניים לפני השינה ולהניח את כפות הידיים על הטבור. מדמיינים שצבע כתום עוטף את הגוף כולו וצובע במיוחד את אזור הבטן התחתונה. הצבע הכתום קשור לשמחת חיים ולמיניות. לאחר שתיישמו זאת תגלו שההמלצה הזו מסייעת לשינה נעימה ושקטה יותר.

 

אורית הלפגוט- דולה בכירה, מלווה ותומכת בנשים המתמודדות עם טיפולי פוריות ותומכת בהריון ולידה , מטפלת מוסמכת ברפואה משלימה- בהתמחות בפריון ולידה

054-4467996