IMG-20120319-00052

 

כשפגשתי את אורית כבר מהרגע הראשון היה ביננו קליק- התחברנו. נדיר למצוא היום אנשים נטולי אגו אישי השואפים לעשות רק טוב ולעזור לרפא את המזור או לפחות להקל עליו ולהרגיש טוב עם עצמך כי עשית מעשה טוב וזה מספק וממלא אותך .

אורית היא כזו . אורית תמכה בי בלידה השנייה שלי ו.. וואווו איזה הבדל (למרות ששתיהן היו עם זירור ואפידורל). היא התייצבה בחדר לידה שלי באחד בלילה!! ונשארה עמי 14 שעות רצופות למרות שחיכו לה ילדים בבית.

אבל נתחיל מהתחלה..הלידה הראשונה שלי נפלה אלינו בפתאומיות, כרעם ביום בהיר,חודש לפני הזמן שכללה אישפוז, חשד לרעלת הריון (למי שלא יודע התוצאה יכולה להיות הרת אסון לשני הצדדים) ובכלל התרחשה באותו שבוע שהינו אמורים לעבור דירה!!!

מפוחדת מהמצב ומאוד גאה בבעלי שעמד איתן בכל המתרחש סביבו הגענו לחדר לידה ליילוד עם זירוז. בהתחלה היה נהדר המיילד שלי (כן, לא טעיתי) הקשיב, תמך, הסביר ואז התחלפו המשמרות… איך נפלתי……נסכם כי ה"חוויה" היתה מאוד שלילית , המיילדת לא הקשיבה לי כלל, לא באיזה תנוחה אני רוצה ללדת לא לבקשות של שינויי תנוחה.

בסוף גם תויגתי כיולדת שלא משתפת פעולה ,לא נתנו לי להחזיק את הבת שלי- שלא לדבר על להניק- והשיא, כאשר ראיתי אותה פרצתי בבכי מרוב התרגשות נאמר לי "מה את בוכה? מה את לא רוצה אותה?"- הרגשתי מושפלת, המומה, ריקה מרגשות.החלטתי כי אני רוצה תיקון.אני רוצה לצאת בהרגשה טובה.חזרתי לאותו בית חולים כי הרופאה המדהימה שלי עובדת שם.

מוכנה ללדת טבעי (על מי אני עובדת הייתי צועקת אפידורל בכלל מקרה!!!) לאחר קורס יוגה לנשים בהריון,שתרם המון, הכנה מאוד מוקדמת של כל הדברים לתינוק, הכנה של הבת לכך שעוד מעט היא תהיה ה"גדולה" והמון אוכל במקפיא. הגעתי. מוכנה נפשית ופיזית. עם צירים בשבוע 38!!

הרופאה שלי, מלאך, הודיעה לי שיפקעו לי מים ומשם הלידה תטוס כל מה שנשאר זה להיכנס לחדר לידה. ולאחר המתנה של 10שעות ( 7 לחדר לידה ועוד 3 לרופא שיפקע) אכן פקעו לי מים רק שלא היה זכר לאותם צירים או למוכנות שלי. כמובן שמאותו רגע הייתי מחוברת למוניטור בלי אישור לזוז, לאחר ריב עם הרופאות אפשרו לי לשבת על כדור פיזיו עם המוניטור ועוד באו אליי בטענות כי אני זזה ולכן אין מוניטור תקין (הערה: הרבה יותר קל להעביר ציר התנועה).

שעתיים לאחר פקיעת המים התייצבו בחדרי הרופאים והתחילו להפחיד אותי- אם לא תיקחי עכשיו פיטוצין הילד שלך יכול…., מה את רוצה שהילד יקבל זיהום ויקבל אנטיביוטיקה ? את יודעת איזה השלכות יש לזה? מה את מסרבת לטיפול?!?!?!?!?!?עמדתי על שלי והודעתי להן כי אני רוצה לתת סיכוי להתקדמות הלידה וזה לא יקרה כאשר אני כבולה למיטה!

בעלי ואורית תמכו בי ולאחר הלכתן בעלי, שאף פעם לא מתווכח עם רופאים , הסכים שהן הגזימו. אורית עשתה הכל כדי שהלידה תתקדם טבעי- רפלקסולוגיה , איזה ידיים יש לבחורה הזאת! שמנים וריחות עדינים שהרגיעו את הגוף שלא ישן ונח כבר 24 שעות וציפה לו עוד מסע ארוך! הלידה!!.

בנקודה זו אני רוצה להודות לבעלי התומך שלא מש ממני לרגע במשך היום,הלילה והיום! תמך, ליטף, עזר, הביא קפה סתם החזיק את היד והאמת הכי חשוב זרם עם הרצונות שלי.בבוקר לאחר חילופי משמרות ותיוג של המיילדות כ"מסרבת לטיפול" הגיעה נשמה טהורה עם ידי זהב ונכונות לעשות רק טוב. ועל כך אני מכירה לה טובה ענקית. עם קביעה כי קודם אפידורל ואחר כך פיטוצין- איזה הבדל מהפעם הקודמת!!!ברוגע, עם מילות עידוד וסובלנות לאישה עייפה, עצבנית שאינה יכולה לסבול כאב עם הוראות מאוד מדויקות תוך זמן קצר ללא קרעים, ללא חתכים יצאתי בידיים מלאות עם חיוך ותודה.

רגינה